Ocene

ocenjevanje

Mnogo je stvari, ki me ob misli na trenutni šolski sistem spravljajo v frustracijo, celo občasni obup. A ena izmed večjih so ocene.

Kaj sploh povedo ocene o otroku?

Spomnim se časa, ko sem delala v OŠ Lila in še nismo imeli akreditacije. Naši otroci so bili formalno šolajoči na domu in so ob koncu šolskega leta opravljali izpite v državni šoli. Eno izmed učenk sem spremljala na izpitih, zato sem videla, kako je pridobila končne ocene. Pregledali so standarde in ocenili, ali jo smejo spustiti v naslednji razred ali ne.

Učiteljici sta bili sicer prijazni, a vendar – kaj sta sploh izvedeli o tej deklici? Sta vedeli, kaj vse so sporočali odtenki njenega pogleda? Sama sem samo po lesku njenih oči točno vedela, kdaj je pripravljena na učenje, kdaj pa je ne bo dosegla niti ena moja beseda in kdaj bo ušpičila eno izmed svojih iskrivih domislic. Sta poznali njeno neskončno polje domišljije ter pripovedi, ki nam jih je predajala skozi risbe? Z njimi nam je jemala dih in zbujala čudenje! Sta poznali njeno brezmejno ljubezen, s katero nas je obsipala vsak dan znova? Sta poznali njeno življenjsko zgodbo, pred katero bi se ji vsak lahko priklonil in snel klobuk v znak spoštovanja?

Ne, vedeli sta, ali pozna vse črke in ali jih zna povezovati v besede. S številko sta ocenili, ali to veščino izvaja dovolj hitro in ob pravem času. Vedeli sta, ali na drugi strani enačaja zapiše pravi rezultat. Ti dve oceni sta pričali o deklici v letu prvega razreda.

Grenkoba me prevzame, ko pomislim na ocene. Ena številka, ki človeku da občutek uspeha ali neuspeha. Ena številka, ki ustvarja njegovo samopodobo. Ena številka, ki lahko ubije ves zanos spoznavanja življenja in sebe znotraj njega. Ena številka, ki jo poda nekdo, ki ni jaz, jaz pa se z njo poistovetim.

Ljudje v mlinu šolskega sistema ponotranjimo prepričanje, da smo vselej podvrženi ocenjevanju zunanje avtoritete. Ves svoj vrednostni sistem zgradimo na videnjih nekoga, ki nima niti najmanjše veze z mojim notranjim svetom. Življenje se začne ravnati po tem, kaj poreče nekdo drug o enem malem drobcu moje biti, ki ga šolski sistem smatra za vrednega opazovanja in ocenjevanja. O, kakšen nesmisel, kakšna zloraba človeka!

V teh dneh sem naletela na debate državnih učiteljev, da učenci manjkajo na preverjanjih in jih tako ne morejo oceniti. Kakšen gnev se je zgodil med učitelji! Kakšen pogrom nad učenci in njihovimi neodgovornimi starši! A niti najmanjšega dvoma o sistemu, ki srka življenje iz človekovega duha.

Le kdaj se bomo prebudili? Le kdaj se bomo vrnili nazaj v življenje?

  • Avtorica članka: Sara Aranel

Delite naprej ...

Preberite si tudi ...

  • Glas učitelja

    Na spletni strani »Glas učitelja« sodelujejo vsi, ki delajo na področju vzgoje in izobraženja po celotni vertikali. To so vzgojitelji, razredni in predmetni učitelji ter profesorji, srednješolski in univerzitetni profesorji, ki stremijo k skupnim ciljem:   želja in zavzemanje za kvalitetnejše delovanje v šolskem prostoru, njihov poklic je njihovo poslanstvo, razvijanje kritičnega razmišljanja o vseh aktualnih…

  • Prevara o sifilisu – 3. del

    Sifilis: Potek bolezni, odkrivanje in zdravljenje V tretjem delu Mike Stone opisuje, kako se danes tolmači potek sifilisa in kakšna so zdravljenja. V četrtem delu pa sledi pogled v zgodovino. Sifilis ni več tako pogosta bolezen kot naj bi bila v preteklosti. V osemdesetih letih 20. stoletja ga je zamenjal virus HIV kot glavna spolno…

  • Kako zavajajo s poimenovanjem infekcijskih bolezni?

    »Infekcijska« bolezen je skupek simptomov razstrupljanja, ki jih združujejo in razdružujejo v skladu s potrebami trga. Za to so še posebej pomembna poimenovanja novih bolezni: lahko dodajajo še skrite stranske učinke toksičnih zdravil, ki jih jemljemo, da bi se ozdravili. Ob procesu čiščenja se strupi izločajo preko tistega izločevalnega organa oz. mehanizma, ki je najbolj…

  • Ko ptice padajo z neba

    Leta 1995, ko so bili mobilni telefoni še luksuzni predmeti, me je Sarah Benson iz Avstralije kontaktirala in povedala, da se moramo mednarodno organizirati, da preprečimo elektromagnetni napad na Zemljo s tal in iz vesolja. Naslednje leto so nad vsemi naravnimi pokrajinami začeli kot gobe po dežju rasti stolpi. Kjer koli so vzklili, smo prejemali…

  • Odprto pismo Vladi RS in ostalim inštitucijam

    Vlada RSG. Janez Janša, predsednik vlade RSG. Janez Poklukar, dr. med., minister za zdravjeG. Milan Krek, dr. med., NIJZJAZMPPoslanci v parlamentuZdravniška zbornica Slovenije (ZZS)Slovenska akademija znanosti in umetnosti (SAZU)Zdravniki in ostali znanstvenikiPrebivalci RS 6. november 2021 Na osnovi dejstev, da: COVID-19 za otroke in mladostnike ni nevarna bolezen, otroci niso superprenašalci virusa (1), so mRNA…

  • |

    Ali mobilni telefoni lahko poškodujejo DNK?

    Zmotno mnenje je, da radijski valovi mobilnih telefonov nimajo dovolj energije, da bi poškodovali DNK in povzročili resne bolezni 11. april 2020 – posodobljeno 16. aprila 2020 UVOD Rečeno je, da elektromagnetno sevanje radijskih valov (za razliko od rentgenskih in gama žarkov *), ki jih uporabljajo mobilni telefoni, nima dovolj energije za ionizacijo atomov ali…